21/11: Gouda ZA afgelast; goede uitslagen lagere teams

Ook vandaag weer 1 minuut stilte voorafgaand aan de wedstrijden vanwege de slachtoffers van recente terroristische aanslagen. Hier Bodegraven 1 en Gouda ZA 3

Door de overvloedige regenval afgelopen nacht bleken onze grasvelden onbespeelbaar. Daarom was alleen het kunstgrasveld te gebruiken zodat het jeugdprogramma flink uitgedund werd. Ook bij de senioren gingen er wedstrijden niet door, waaronder die van het eerste tegen de amateurs van Sparta. Omdat dit een vriendschappelijk wedstrijd was kon daarvoor niet uitgeweken worden naar het kunstgrasveld, want hier ging de competitie voor. Wellicht wordt driemaal nog scheepsrecht in dezen?

Gouda 3  (foto hierboven) verdedigde zijn koppositie met verve tegen Bodegraven 1: 5-3 (rust 1-0). De Borrefters, met alweer 3 teams op zaterdag en nog maar 2 op zondag, hadden een jong en zeker niet slecht team. Tegen de klasse van onze oud eerste elftalspelers waren zij echter niet opgewassen, zeker niet tegen de extra klasse die Laurens Borg nog steeds op het veld etaleert. Aangezien de concurrentie werd afgelast steeg de voorsprong naar 4 punten, maar wel met een wedstrijd meer gespeeld.

Gouda 5 (foto hierboven) speelde in een stevige wedstrijd 1-1 tegen DSO 11, beide subtoppers. Vrienden zullen deze teams voorlopig wel niet worden, maar het bleef allemaal toch binnen de perken. De gelijkmaker van DSO was buitenspel, maar aangezien de Gouda-grensjager niet vlagde, keurde de scheids de goal goed. Overigens was een gelijkspel wel de verhouding. Gouda 5 blijft zo derde.

Verdere uitslagen: Soccer Boys 7 - Gouda 6 3-3. Het tweede puntje voor het zesde bij een nog puntloze tegenstander. ARC 16 - Gouda 7 2-3. Het zevende handhaafde zich zo in de top. Spirit 7 - Gouda 8 4-1

De wedstrijden van het vierde en het negende werden afgelast.

Gouda A1 won knap met 0-2 bij CKC A3 en maakte een sprong op de ranglijst, mede door meer gespeelde wedstrijden. Gouda A1, vandaag met Daan en Nick in de gelederen, heeft nu 7 punten uit 5.

Inhalen in 4C

Er werd 1 wedstrijd ingehaald in 4C, namenlijk Moerkapelle - Siveo '60: 3-5. De Zegvelders sprongen over Gouda ZA heen naar de 2e plaats op de ranglijst en Moerkapelle verloor voor de derde maal op rij en is voorlopig op een zijspoor beland. Volgende week heeft Gouda ZA vrij en speelt de rest van de teams van 4C wel, met een aantal wedstrijden van concurrenten tegen elkaar. De Gouda-selectie doet dan een Rugbyclinic. Op 5 december vervolgt Gouda ZA thuis tegen koploper Nieuwkoop. Maar eerst a.s. dinsdag 24 november om 20.00 uur thuis voor de VoetbalRijnmondCup tegen sterke zondag tweedeklasser TOGB.