Komende maanden vernieuwing kantine TV en club-app

De ontwikkelingen op het gebied van apps, TV in de kantine, uitslagenvoorziening e.d. gaan razendsnel.

Ook de KNVB is sinds een aantal jaren steeds meer zaken digitaal aan het doen en biedt hiernaast diverse mogelijkheden aan de clubs op het gebied van communicatie naar de leden.

Het merendeel van deze vernieuwingen is voor u als lid of ouder van jeugdlid niet direct zichtbaar. Te denken valt dan bijv. aan de ledenadministratie, de wedstrijdformulieren en de spelerspassen. De communicatie van de club en de KNVB naar u toe is natuurlijk wel direct merkbaar.

Zo kan u de uitslagen en standen van alle clubs en teams online inzien via voetbal.nl, maar ook via de mobiele telefoon kunt u die gegevens (bijv. langs de lijn) opvragen via de voetbal.nl app.

Uiteraard vind u alle informatie over SV Gouda op onze eigen website en deze is kort geleden al beter benaderbaar gemaakt via de mobiele telefoon. Als u de site op uw telefoon opzoekt heeft u een andere manier van navigeren dan op de reguliere site, worden bijv. de foto's automatisch verkleind en is de tekst passend op de breedte van het scherm.
Hiernaast bestaat er ook een app van de club, deze is een aantal jaren geleden door een extern bedrijf gemaakt en gestart, maar de ondersteuning hiervan is gestopt en deze werkt daarom niet meer naar behoren.

Ook in de kantine is er communicatie naar de bezoekers en wel via de TV. Daar loopt op wedstrijddagen een programma dat naast de wedstrijden en standen van diverse teams ook bijv. een aantal teletekstpagina's toont en er loopt bijv. een newsfeed mee onderin het scherm. En natuurlijk geeft het ook een mogelijkheid voor sponsors om zich te presenteren bij het publiek.

Omdat de KNVB binnenkort start met een aantal nieuwe mogelijkheden heeft SV Gouda besloten om hierbij aan te haken en te stoppen met de huidige aanbieder van onze "kantine TV". Het gevolg is dat er gedurende dit seizoen een nieuwe vorm van de uitzendingen op de TV (narrow casting) te zien zal zijn. Ook zal er in de kantine een grote, tweede TV bijkomen.
Tevens zal er een nieuwe SV Gouda-app worden gestart waar u al het nieuws van de club makkelijk terugvindt, en de KNVB zal de voetbal.nl app grondig vernieuwen. Via deze nieuwe app wordt het bijv. ook mogelijk voor scheidsrechters om wedstrijdformulieren in te vullen.

We zullen u de komende tijd zo goed als mogelijk op de hoogte brengen en houden van de ontwikkelingen op dit gebied. We gaan er vanuit dat we u middels de TV's in de kantine en de club-app nog makkelijker kunnen bereiken en dat ook nog eens op een voor de vrijwilligers die dit verzorgen, makkelijkere en gebruiksvriendelijker manier.

Het bestuur.