Ruime oefenzege Gouda ZA bij Haastrecht: 3-6

Dinsdag 11 augustus 2015: Haastrecht (3e kl.) - Gouda ZA 3-6. Doelp. Jeffrey Tang 0-1 (19e min.); rust; Hoessein Ouahabi 0-2 (64e min.); Hassan Ouahabi 0-3 (72e min.); 1-3 (75e min.); Jilles Oosterom 1-4 (84e min.); 2-4 en 3-4 (87e min.); Jilles Oosterom 3-5 (90e min.) en Hoessein Ouahabi 3-6 (90 + 1 min.)

Ook de tweede oefenwedstrijd tegen een derdeklasser pakte goed uit voor Gouda ZA. Op het kunstgras was de eerste helft matig, maar Maikel Hageman zette wel Jeffrey Tang vrij voor de keeper en hij scoorde beheerst de 0-1.

Na de thee, met de gebroeders Ouahabi ingevallen, speelde Gouda ZA zeer redelijk met als uitgangspunt: aanvallen. Hoessein was de eerste die scoorde, 0-2 en even later was het Hassan die een voorzet van Nick Baas verzilverde, 0-3. Uit een snelle counter werd onze keeper van dienst, Jelle Pina, onhoudbaar gepasseerd. Even later stap één van wat de avond van Jilles Oosterom werd, die niet vaak scoort. De linksachter was opgestoomd en werd door Hans Vergoed bediend. Jilles kapte zijn verdediger uit en knalde binnen. Drie minuten voor tijd leverden twee voorzetten door niet goed dekken twee kopbal tegendoelpunten op en zo was het 3-4. Maar Gouda trok toch aan het langste eind. In de laatste minuut kreeg Gouda een vrije trap net buiten de "16" en Jilles krulde de bal over de muur in het doel, 3-5, zijn tweede van de avond.

Ook Hoessein Ouahabi kwam tot twee goals, want een minuut later combineerde hij zich met broer Hassan door de Haastrechtse verdediging en rondde bekwaam af, een mooie goal!

Uiteraard was trainer Willem Dekker tevreden. Zijn spelers zijn hongerig en knokken voor hun plekje. Het team probeert zoals gevraagd aanvallend te spelen, wat vanavond veel goals opleverde, met wel met het risico op meer tegengoals. Het gaat dus de goede kant op.

A.s. zaterdag 15 augustus wordt uitgespeeld bij weer een derdeklasser, de vv Berkel van onze oud hoofdtrainer Cor den Daas. Aanvang 14.30 uur.