Vrijwilligers in de Italiaanse watten gelegd

Op vrijdagavond 21 november 2014 is onze jaarlijkse vrijwilligersavond gehouden. De vereniging bedankt daarmee de vele vrijwilligers die belangenloos onze vereniging draaiende houden. De "grote" commissies hebben op dit gebid hun eigen activiteiten, maar daarnaast zijn er vele andere activiteiten te verrichten, zoals die voor het onderhoud (vrijdagploeg), de barmedewerkers, bijhouden website, biljartploeg, tennissen enzovoort en zo verder. Ook zijn er leden en donateurs en zelfs niet-leden op meerdere terreinen actief, kortom de kantine was weer erg goed gevuld. Verder wordt deze avond gebruikt om de langjarige leden te huldigen voor de bekende jubilea (25, 40, 50, 60 en 70 jaar lid), altijd een hoogtepunt op deze avond, want zij worden met hun parners uitgenodigd en dat verhoogd zeker de feestelijke sfeer. Ook brengt deze avond de leden nauwer bij elkar; je leert wer eens andere mensen (beter) kennen.

Voorzitter Jan Heuvelman helpt persoonlijk bij het opscheppen van het, dit jaar Italiaanse, buffet. De zojuist koninklijk goedgekeurde firma Van den Berg (van de stroofwafels, maar ook van de catering) heeft voor het heerlijke eten gezorgd en de organisatie was weer in de capabele handen van Carola en Henk van Bruggen

Zoals gezegd, een van de hoogtepunten was weer de uitreiking van de speldjes voor meerjarig lidmaatschap. Voorzitter Jan Heuvelman reikte de speldjes voorafgaand aan de toetjes uit en interviewde de jubilarissen en Carola van Bruggen voegde daar drie zoenen en een ruiker aan toe. Het jongste jubileum is dat van 25 jaar. Daarvoor kwamen in aanmerking Cor Aalbregt (ooit Zaterdag 1, nu spelend in het zesde en met dit team vele malen kampioen), Ron Vonk (overgekomen van Esto, terecht gekomen in het zondagteam van Adri van Delft en daar 25 jaar gebleven) en Koert Verdouw (hetzelfde verhaal als Cor).

Veertig jaar lid waren Jan Hensen van Uningen (sinds 4 jaar gestopt en weer helemaal terug) en Wim Sorensen die verhinderd was. Verder keeper Ton Vergoed, die het genoegen smaakt bij voorzitter Jan Heuvelman in het eerste veteranenteam te mogen spelen en door hem dit seizoen al tweemaal gepasseerd is, een hoofdstuk dat de voorzitter begrijpelijk snel oversloeg.

Geen gouden jubilarissen ditmaal, maar wel leden die zestig en zeventig jaar lid zijn van deze club. Nieuwe zeventigjarig lidmaatschap zit er volgende jaar trouwens ook weer aan te komen, bij leven en welzijn natuurlijk en dat toont maar weer eens aan dat Gouda een club is waar je (vaak) graag lang (ver)blijft. Zestig jaar lid was Cor Neven, al jaren woonachtig in Schoonhoven en als telg uit een echte Gouda-familie één van de dragende spelers van het landskampioenschapsteam uit 1959 en 1960. Ondanks aanbiedingen is hij Gouda altijd trouw gebleven. een extra applaus voor deze clubicoon, met in de zaal zijn voormalige teamgenoten Fred de Gruijl en Jan Kruitbosch.

Cor Neven (rechts)

Zeventig jaar lid is Ton de Jong, ook bekend als "witte" Ton, die meestal in het tweede speelde, maar vooral bekend was als jeugdtrainer, net als Fred de Gruijl trouwens, die door de jongere jubilarissen regelmatig als hun (ook senior) trainer genoemd werd. Ton verblijft in verpleegtehuis de Hanepraai en zijn geheugen werkt nauwelijks meer. Maar vertelde zoon Rob, zelf oud eerste elftal speler, die de honeurs voor zijn zieke moeder waarnam, soms lichten zijn ogen nog op als hij de uitslag van Zondag 1 vertelde. Rob nam namens zijn vader het speldje in ontvangst evenals de allerbeste wensen voor zijn ouders.

Alle jubilarissen op een rijtje

Tot slot bezorgde voorzitter Jan Heuvelman een bos bloemen aan zijn steun en toeverlaat in de eerste vijf jaar van hun deelname aan het bestuur. Jan Louwerse stopte op de laatste ALV als secretaris (is nog druk bezig met het verslag) en een warm applaus werd zijn deel.

Voorzitter Heuvelman dankte iedereen die aan het tot stand komen van deze avond had meegewerkt en speciaal het jonge team dat vlot en professioneel gezorgd heeft voor de nodige versnaperingen.

Daarna konden de aanwezigen zich storten op de toetjes en nog lang nakletsen, voordat Henk en Carola diep in de nacht eindelijk het licht konden uitdraaiden. Een bijzonder geslaagde bijeenkomst!