Bepaald geen verkeerde start Gouda ZA

Zaterdag 8 augustus 2015: Gouda ZA - Schoonhoven 2-1; doelp. Jan-Willem Schep 0-1 (7e min.; pen.); rust; Nick Baas 1-1 (50e min.) en Jeffrey Tang 2-1 (57e min.)

Duel: Jan-Willem Schep (met baard) zette Schoonhoven snel op 0-1; nr. 9, Nick Baas, scoorde de 1-1

Derde klasser Schoonhoven startte o.l.v. trainer Wim Eilander met 5 nieuwe gezichten ten aanzien van het vorige seizoen en Gouda ZA met 7 andere spelers. Er ontbraken over en weer de nodige vakantiegangers en er waren ook al een aantal spelers geblesseerd. Schoonhoven startte het beste en combineerde snel door de Gouda-verdediging, die ondanks de warmte toch nog even warm moest draaien. Na 7 minuten betekende een klein tikje tegen de enkel van een wegdraaien speler een door goed leidende scheidsrechter Paul van Maaren makkelijk gegeven strafschop. Routinier Jan Willem Schep, eerder op dit veld met Jodan Boys, liet invaller keeper Ernst-Jan kansloos. Naarnate de wedstrijd vorderde werd Ernst-Jan steeds beter en werd onpasseerbaar.

Langzamerhand kreeg Gouda meer greep op de wedstrijd en zo zag ook Tom van Hoogstraten vanaf de zijlijn in de 35e minuut Maikel Hageman met een geplaatste bal op de lat schieten. Even later werd een dubbele vrije mogeljkheid voor Gouda geblokt.

Daan de Heer, 's morgens vroeg geland met Nick Van Elburg na vakantie, viel net als Nick na rust nog even in

Na de thee, die met een verdiende 0-1 kwam, kreeg een hardwerkend Gouda Za meer grote kansen, in een wedstrijd waarin de trainers Willem dekker en Wim Eilander regelmatig wisselden. In de 50e minuut ging de Schoonhoven-keeper enorm in de fout,  Nick Baas pikte de bal op, omspeelde enkele verdedigers en schoof de bal in het lege doel. In de 57e minuut rondde Utrechter en nieuwkomer Jeffrey Tang, die vanaf rechtsvoor speelde, een goede aanval met een geplaatste schuiver in de linker benedenhoek af, 2-1. In het vervolg kwamen o.a. invallers Laurens de Jong en Daan de Heer nog alleen voor de keeper, zonder te scoren. Ook Schoonhoven kreeg de bal er niet meer in en zo kwam het einde van deze super sportieve wedstrijd met een 2-1 zege, daar waar een gelijkspelletje ook heel best gekund had.

Gelouterde voetbalwatchers Huub Meeuwezen en Ferdy Kolster vonden Gouda verrassend goed spelen

Volgende wedstrijd: dinsdag 11 augustus 2015: Haastrecht - Gouda ZA (20.00 uur)