Domper in Noorden: Gouda verliest met 4-0

Zaterdag 10 september 2016: NSV '46 - Gouda 4-0. Doelp. Jeffrey van Capel 1-0 (10e minuut); Lars de Jong 2-0 (37e minuut); rust; Robin van Koert 3-0 (50e minuut) en Menno van Zuilen 4-0 (88e minuut)

Vanuit een compacte verdediging met vlot combinatiespel richting voorwaartsen, stuk voor stuk individueel goed, rolde de thuisclub Gouda gedegen op. Daarbij werd gretig gebruik gemaakt van Goudse verdedigingsfouten of te vrij gelaten spelers. Na de 2-0, via een snel genomen vrije trap terwijl de scheidsrechter bezig was met de Gouda-muur, leek de wedstrijd eigenlijk al beslist. En snel na rust, toen keeper Bert Jan al twee grote kansen verijdeld had, werd het 3-0 na uitvoerig combinatiespel van de thuisploeg, net als goal één trouwens. Daarmee was de nederlaag definitief. Na het inbrengen van Hoesein Ouahabi en een zeer aanvallende opstelling kreeg Gouda zowaar toch nog 3 grote kansen, maar als het er toch niet in zit, valt de goal natuurlijk aan de andere kant, een zeer schlemielige 4-0. Uiteraard viel er weinig af te dingen op de verdiende zege van de thuisploeg.

NSV '46, speelt op een fraai en ruim complex en heeft een organisatie die de vierde klas al ruim overstijgt. We moesten zowaar entree betalen en kregen daarvoor een uitgebreid programmablad. Ook de bestuurlijke ontvangst was prima en de wedstrijd was sportief. Ook scheidsrechter mevrouw L. van der Helm, een primeur voor de SV Gouda, floot uitstekend en hoefde geen kaart te trekken. Tot zover het goede nieuws. De wedstrijd was van Gouda-kant een ander verhaal. In de eerste minuten ging het nog aardig gelijk op, had Gouda meer balbezit. Maar op links liep de nr. 10 opkomend elke keer akelig vrij en het viel wel op dat als de voorwaartsen van de thuisploeg eenmaal aan de bal kwamen, dat het bijna elke keer gevaarlijk werd. In de 10e minuut werd de Gouda-verdediging helemaal uit z'n verband gecombineerd en werd de 1-0 binnengeschoven langs de kansloze Bert Jan Marchand. Daarna zakte Gouda wat weg. Beide ploegen wilden hoog druk zetten, maar de uitvoering lukte de thuisploeg toch duidelijk beter. En door slim te profiteren van het ontbreken van Gouda-spelers op rechts bij een vrije trap, kon blonde oud Nieuwkoop-speler Lars de Jong vogelvrij binnenschieten en werd de opgave wel erg groot voor Gouda.

Goede redding van keeper Bert Jan Marchand na een vrije trap van NSV '46. Na rust moest hij diverse malen reddend optreden

Wie gedacht had dat Gouda zich na de thee aan de verlammende (kunstgras)hitte zou ontworstelen kwam bedrogen uit. Tot tweemaal toe werd er achterin bij Gouda een bal verspeeld en moest Bert Jan al zijn talenten aanspreken om het leer uit zijn goal te houden, iets wat later nog enkele malen moest gebeuren, soms met hulp van een verdediger, terwijl hij voor rust eigenlijk weinig te doen had gehad. Maar in de 50e minuut werd er weer vlot gecombineerd voorin door de thuisploeg en schoof Lars de Jong de bal voor de voeten van topschutter Robin van Koert en die schoot tegendraads de bal in de rechterhoek binnen, 3-0 en nu was het toch wel definitief beslist.

Pas ver in de tweede helft schoot Jessy Hoekstra de eerste bal binnen de palen en er zouden er nog enkele van hem volgen. Na het invallen van Hoessein Ouahabi (65e minuut; vanwege "never change a winning team") werd Gouda eindelijk echt gevaarlijk. Maar drie grote mogelijkheden, waaronder een schot van Jessy Hoekstra op de paal, leverden geen goal op en een ongelukkige klutsbal aan de andere kant betekende zowaar uiteindelijk zelfs 4-0. In de slotfase verving Michael Bloemen in de 75e minuut Stephan Kapteijn.

Grote kans voor de ingevallen Hoessein Ouahabi (80e minuut), die iets te lang wacht met schieten, waardoor de keeper en een verdediger het schot net genoeg kunnen kraken: naast

In de 82e minuut schiet Jessy Hoekstra vanaf rechts hard op doel, maar de bal slaat vanaf binnenkant paal weer het veld in en de rebound levert niets op

In het laatste kwartier viel Gouda massaal aan, maar een enkele uitval vlak voor tijd leverde ook nog de 4-0 op nadat de bal uit een kluts zomaar voor een vogelvrije speler viel: 4-0. Het zat er duidelijk niet in vandaag

Als je de thuisploeg zo zag spelen, was de vraag toch wel, hoe kon dit team degraderen. Het antwoord was toen (en volgens insiders langs de lijn nu nog steeds) dat de thuisploeg maar een selectie van 12 spelers heeft, dus bij blessures en schorsingen hebben ze een probleem. Nu was het team echter nog compleet en dat heeft een zeer matig Gouda geweten. Toch maar weer als grote mannen dit verlies verwerken en achter je laten, lekker trainen deze week en de conditie opvoeren en dan zaterdag weer met een frisse kop thuis het matige Hertha tegemoet treden. Er is echt tenslotte nog niets verloren na pas twee wedstrijden!

Lees hier het verslag van NSV '46: http://www.nsv46.nl/1/523/nsv46-speelt-prima-wedstrijd/#dkXpVGR5zSgAG6IQ.97

Overige uitslagen

Het kon nog erger dan bij het eerste, want het tweede verloor met 8-1 (rust 6-0) van TAVV 2. Op eigen verzoek speelde Mo Saber hier in de spits om aan speelminuten te komen en hij redde bekwaam de eer, alleen voor de keeper.

Gouda 7 naar volgende bekerronde

Door met 8-1 te winnen van Nootdorp 4 (het laagste team van een 1e klasser!) won het zevende alle bekerwedstrijden met een doelsaldo van 22-4 en 6 punten voorsprong. Gefeliciteerd mannen, dat werd gevierd!

Gouda 3 speelt dinsdag bij Oosterheem 5 en na de andere poulewedstrijd van vandaag is iedere overwinning van het derde dan genoeg om de poule te winnen.

Kamerik 2 - Gouda 5 13-0

Gouda 6 - cvv Zwervers 1 3-5