Door gelijkspel VEP kan Gouda zaterdag kampioen worden

Dinsdag 2 april stonden er drie inhaalwedstrijden op het programma. Kamerik en WDS wonnen, maar nummer 2 VEP bleef steken op 1-1 bij Rohda '76. Dat betekent dat WDS nu 2e is op 16 punten van Gouda. Omdat er nog 6 wedstrijden te spelen zijn kunnen alleen de ploegen binnen 18 punten van Gouda theoretisch nog de titel halen, dus naast WDS ook nog VEP(op 17 punten), Kamerik (op 17 punten) en SC Woerden (op 18 punten). De laatste is zaterdag uit de tegenstander van Gouda.

Omdat er na zaterdag nog 15 punten te vergeven zijn per ploeg is Gouda als het wint bij SC Woerden kampioen, want dan blijft de 16 punten voorsprong in ieder geval in stand en dat is meer dan de 15 die de andere ploegen nog kunnen halen. Maar ook bij een ander resultaat, zoals een gelijkspel is de titel mogelijk afhankelijk van de andere uitslagen, zeker omdat de concurrenten ook zware wedstrijden op het programma hebben staan. Maar één ding is zeker, Gouda heeft het nu in eigen hand en anders is er een week later thuis tegen Sportief (13 april) weer een kans!

Zaterdag weer een feestje?