Nipte nederlaag Gouda ZA in laatste bekerronde: 3-2 voor cvc Reeuwijk

Zaterdag 29 augustus 2015: Beker: cvc Reeuwijk - Gouda ZA 3-2; doelp. 1-0 (35e minuut); Maikel Hageman 1-1 (41e min.) en 2-1 (45e minuut); rust; 3-1 (78e minuut) en Hans Vergoed 3-2 (83e minuut)

Voor rust was cvc Reeuwijk beter; vooral het linker "blok" van Gouda werd te vaak gepasseerd en de 2-1 achterstand bij rust was daarom nog redelijk gunstig. De doelpunten waren allen kopballen. De thuisploeg opende tien minuten voor rust de score uit een corner. Maikel Hageman kopte in uit een vrije trap van bij de cornervlag, maar vlak voor de thee werd het 2-1 met een kopbal uit een gewone voorzet.

In de rust werd er door trainer Willem Dekker gewisseld; zo kwam Nadir Tanoti voor het eerst na zijn vakantie in het veld en nam de linkerkant verdedigend voor zijn rekening, een hele verbetering. Gouda was nu minstens gelijkwaardig aan de derdeklas buurman. In de 63e minuut werd aanvoerder Maikel Hageman hard geblokt (geel) en viel tijdelijk uit. Gelukkig kwam hij na een minuut of vijf weer in het veld, gelukkig met het oog op de start van de competitie volgende week en omdat er al driekeer gewisseld was.  Ondanks een aanvallend Gouda werd het toch eerst 3-1. De goed keepende Bert Jan Marchand, speelde bij een ongevaarlijke uitval met de voeten een aanvaller uit en probeerde het daarna nogmaals, maar dat kostte hem een corner. En jawel, de bal werd weer ingekopt, weliswaar eerst tegen de onderkant van de lat, maar de rebound werd binnengetikt, 3-1, een onnodig tegendoelpunt.

Uit de rebound werd na deze kopbal op de onderkant lat de 3-1 binnengetikt

Gouda ZA gaf het echter niet op en in de 83e minuut knalde Hans Vergoed na een goede aanval de bal vanaf links hoog in de rechter kruising: 3-2. Gouda ZA bleef zoeken naar de gelijkmaker, cvc Reeuwijk counterde vooral. De thuisclub had aan een gelijkspel genoeg om de volgende ronde te halen, dus kon zich achterover leunen veroorloven. Toch moest af en toe de noodrem gehanteerd worden en de lange laatste man (nr. 3) kreeg in de 88e minuut zijn tweede gele kaart en kon vertrekken. Hans Vergoed kreeg de toegekende vrije bal echter niet over de muur en ook in de rebound bleef de 3-3 uit. In de 90e minuut werd eerst rakelings langs de rechter paal geschoten en daarna langs de linker en zo kwam de kansloze keeper Rob verwaal met de schrik vrij en ontging Gouda een leuk puntje.

Daan de Heer, vandaag weer eens zonder bril, speelde een goede tweede helft

Zenon van Elst kopt hier met veel passie de bal weg en schermde samen met Nick van de Elburg het centrum van de verdediging af

Na vijf minuten extra tijd floot de goed leidende scheidsrechter Hulters voor het einde. Voor trainer Willem Dekker was dit ongetwijfeld een zeer verhelderende wedstrijd. Vandaag miste hij o.a. nog Hassan Ouahabi (geblesserd), net als Jessy Hoekstra, Rens van Erk, Jeroen Roukes en Glenn van der Wal, de meesten in de hersteltraining. Hoesssein Ouahabi was met vakantie. Cvc Reeuwijk plaatste zich door deze zege met 9 uit 3 voor de volgende ronde. ONA won verrassend met 5-3 van DONK en zo eindigden de Goudse ploegen allen met 3 punten op de plaatsen 2 t/m 4.

Helaas heeft de Zaterdagcommissie vandaag het tweede team terug moeten trekken, omdat de selectie ondanks vele inspanningen niet groot genoeg werd voor het laten spelen van twee selectie competitieteams, erg jammer.

Volgende week zaterdag 5 september volgt de start van de competitie thuis tegen Moerkapelle (14.30 uur).