Oudste, langdurigste én lid van verdienste Daaf de Jong overleden

Op zondag 19 april 2020 is ons lid Daaf de Jong in de Hospice aan de Ridder van Catsweg te Gouda overleden. Daaf was al enige tijd ziek, maar is bijna tot het einde actief gebleven, onder andere bij de SV Gouda als lid van onze vrijdagploeg. Hij is niet overleden aan de gevolgen van het corona-virus. De verwachting is dat de uitvaart in besloten kring zal plaatsvinden, gelet op de opgelegde restricties vanwege het corona-virus. Mocht er toch meer bekend worden, dan zullen wij dat hier vermelden.

Daaf de Jong werd geboren op 7 april 1932 en werd lid van onze vereniging op 1 mei 1942. Daaf is dus 88 jaar geworden en was bijna 78 jaar lid van zijn cluppie, de SV Gouda. Hij is daarin onder andere actief geweest als voetballer, elftalbegeleider, barlid, commissie- en bestuurslid en lid van de vrijdagploeg, die het onderhoud van onze accommodatie verzorgde. Op 28 november 2005 is hij voor dit alles tot lid van verdienste benoemd. Daaf is zo lang mogelijk aanwezig geweest bij thuiswedstrijden en op de vrijdagen. Tot zijn ernstige ziekte dat uiteindelijk verhinderde.

De familie De Jong bleek een echte Gouda-familie. Ook zijn vrouw Lenie was bij ons actief, evenals zijn zonen en dochter. Op dit moment is kleinzoon Lourens nog regelmatig met zijn voetballende zoon op het Gouda-veld te vinden, het achterkleinkind van Daaf dus. De naam De Jong blijft zo aan de SV Gouda verbonden.

Daaf was een kritisch volger van wat er binnen de SV Gouda gebeurde, maakte van zijn hart geen moordkuil  en dat gaf hem in die zin ook een speciale plek, maar hij bleef toch ook een echte Gouda-man pur sang. Het bestuur gedenkt in hem dan ook de echte Gouda-man die zijn club door lief en leed altijd trouw bleef en veel voor de vereniging gedaan heeft. De SV Gouda zal op gepaste en toegestane wijze bij zijn uitvaart van zich laten zien.

Het bestuur wenst zijn kinderen, klein- en achterkleinkinderen alle sterkte toe bij het verwerken van dit verlies. Moge Daaf rusten in vrede.

Jan Heuvelman, voorzitter,

mede namens het bestuur van de SV Gouda