Gouda 3 teams delen weer de lakens uit bij zaalvoetbaltoernooi

Wederom een geslaagde jaarafsluiting in Sporthal De Mammoet

Aan het jaarlijkse zaalvoetbaltoernooi tussen de kerstdis en de oliebollen in, namen dit jaar uiteindelijk 8 teams deel. Ze streden hartstochtelijk om de 3 teamprijzen en net als vorig jaar won een team van Gouda 3 spelers, ook nog in de finale van het andere Gouda 3 team. Knap derde werden de "youngsters" van het 8e (oranje hesjes), die met hun beste spelers aantraden en soms flitsend voetbal lieten zien. De 8-3 zege op het 2e selectieteam in de strijd om de 3e plaats liet aan duidelijkheid niets te wensen over (foto onder).

De finale tussen de twee teams van Gouda 3 kende een veel rustiger verloop (het derde had sowieso de 2 beste prijzen al binnen) en het team met o.a. Patrick de Bont, Hishe Berhane en Ardi Hogerbrugge (oranje hesjes) won in een potje met leuke hoogstandjes met 3-2 van het team met mannen als Paul Helmond, Nick Baas, Kevin Kradolfer en Jeroen Toonen (foto onder). Laurens Borg was toeschouwer.

Commissie voorzitter Ton Blonk meldde de eindstand en bedankte de scheidsrechters en de organisatoren en wenste alle aanwezigen een fijne jaarwisseling toe en een goed 2018. En tot 6 januari 2018 bij de Nieuwjaarswedstrijden! Penningmeester Hans van Sprang deelde met enige pijn in het hart de prijzen uit (van boven naar beneden de aanvoerders van de nummers 1, 2 en 3 in de eindstand)

Eindstand

1) AA Gent (Gouda 3): 9 punten

2) KV Mechelen (Gouda 3) 9 punten

3) Anderlecht (Gouda 8): 7 punten

4) Waregem (Selectie 2): 6 punten

5) Club Brugge (Selectie 1): 4 punten

6) Lokeren (Gouda 7): 3 punten

7) Moeskroen (Gouda 5): 0 punten

8) Standaard Luik (Veteranen): 0 punten

Tevens werd van de gelegenheid gebruik gemaakt Erik van Schaik te huldigen wegens 25 jaar lid. Erik, werkzaam en woonachtig in Engeland, bezocht zijn oude teammaten van het vijfde en zijn familie in Gouda. Op 6 januari 2018, als bij de Nieuwjaarsreceptie de jubilarissen gehuldigd worden, is hij alweer terug naar Albion, vandaar dat er van deze gelegenheid gebruik gemaakt werd door voorzitter Jan Heuvelman, hem het speldje en de bloemen uit te reiken. Erik, gefeliciteerd!