Lichtmasten omgebouwd met armaturen voor Led-verlichting

Recentelijk zijn de lichtmasten rond de velden 2 en 3 en De Heuvel omgebouwd met Led-verlichting. Voorzitter Jan Heuvelman is blij met deze lang gehoopte innovatie. Via een App op de telefoon kan er nu preciezer met het licht omgegaan worden.

Voor trainen kan de opbrengst op 80% gezet worden, de te verlichten oppervlakte kan ingesteld worden, de tijden van verlichten kunnen ingesteld worden, enz. enz.  Afgezien hiervan is de lichtopbrengst op het veld sterker dan voorheen en zijn de kosten van de te gebruiken electra veel lager.

Afgelopen vrijdag bij de 7x7 35+ speelronde op onze velden kon het gebruik al prima uitgetest worden. Hier wordt namenlijk per wedstrijd gebruik gemaakt van een half veld, dus als er nog 1 wedstrijd gespeeld wordt, kan de verlichting afgesteld worden op een half veld. Hetzelfde bij een kleine trainingsgroep. Kortom grote winst: beter licht voor veel lagere kosten en een preciezer gebruik, zodat er ook niet onnodig energie verspild wordt!

Sommige lampen zullen zonodig nog preciezer gericht worden, met name als ze te fel in de gezichten van spelers schijnen.