Overwegend goede resultaten op natte zaterdag 10 november 2018

Gouda 1 had vandaan rust en dat was met dit natte herfstweer niet persé vervelend. In 4B werd alleen ingehaald de wedstrijd SPV '81 - Moordrecht, uitslag 1-2. Moordrecht klom naar plek 7 (10 uit 7) en SPV '81 bleef laatste met 3 uit 7. Alle ploegen hebben nu 7 wedstrijden achter de rug. Zaterdag 17 november speelt Gouda thuis tegen SPV '81 en kan dan bij minimaal een gelijkspel de 1e periode winnen.

- Perkouw 2 - Gouda 2 1-2; rust 1-1. Doelp. Hassan Ouahabi 0-1 (1e minuut) en 1-2 (71e minuut)

Een knap resultaat van ons tweede. Voor de wedstrijd stond Perkouw 2 nog bovenaan, erna niet meer. De favoriet in deze afdeling, Nieuwerkerk 2,  nam met nog minder gespeelde wedstrijden toch al de kop over, mede door de nederlagen van CKC 2 en FC Perkouw 2. Hassan Ouahabi deed met het tweede mee om na zijn blessure wedstrijdritme op te doen en dat pakte dus goed uit. Hij speelde zelfs de hele wedstrijd. Ook Stefan Stenis deed na een blessure weer wat ritme op en bracht het tot 25 laatste speelminuten. Gouda 2 staat nu 6e met 9 uit 6.

- ONA 1 - Gouda 3 2-2. De eerste derby op zaterdag aan de Walvisstraat eindigde onbeslist. Zo bleef het derde ONA net voor op de ranglijst. Het derde, op plaats 4 (11 uit 7), is zeker nog niet uitgeschakeld voor de bloemen aan het eind van de rit, want staat nog steeds maar 3 punten achter op nieuwe koploper ASW 1. Veel ploegen zijn in deze afdeling aan elkaar gewaagd en zo lopen de "toppers" relatief veel verliespunten op.

- Moerkapelle 4 - Gouda 5 4-2. Het ambitieuze vijfde verloor van de koploper en zo is de kans op de titel eigenlijk wel uit het zicht.

- Gouda 7 - SPV '81 3 6-1. Het zevende droogde ondanks de stromende regen koploper SPV '81 af en doet nu weer bovenaan mee.

- FC Oudewater 8 - Gouda 8 12-1. Het achtste wacht nog op het eerste punt.

Gouda 9 was er vorige week tegen SVS al dichtbij (2-3) en haalde vandaag de eerste zege van het seizoen binnen en was ook duidelijk beter dan Bergambacht 4: 5-1. Het negende ging Bergambacht op de ranglijst voorbij (5-3 tegen 7-3) en staat nu 11e.

- Gouda VE1 - FC Oudewater VE1: 3-5. Teleurstellende nederlaag tegen het nog puntloze FC Oudewater dat pas 3x scoorde voor vandaag, dus dat aantal werd bijna verdriedubbeld. Er staan nu drie ploegen met 3 punten onderaan, waaronder onze veteranen.

Gouda JO19-1 - Olympia JO19-2 13-0 (rust 5-0). Ons oudste jeugdteam blijft koploper zonder puntverlies. Hier de kopstoot voor 5-0.