Praktische zaken rondom het organiseren van de wedstrijd |
Beste coaches / Leiders
Vanaf 2 september rolt de bal weer. De meeste teams beginnen de 1e fase met bekervoetbal. Andere teams starten 'gewoon' aan de competitie.
Nu we vlak voor de competitie staan willen we jullie aandacht vragen voor een aantal zaken rondom het organiseren van de wedstrijden:
Scheidsrechters
Helaas merken we bij SV Gouda ook dat het steeds moeilijker wordt de wedstrijden in te vullen met scheidsrechters. vorig seizoen hebben we helaas het begeleiden van de wedstrijden van de 'kwartvelders' (JO8, JO9, JO10) al in handen moeten geven van de ouders van het team. Dat blijft ook dit seizoen zo.
Het is al langere tijd gebruikelijk dat de 'oudere jeugd' (JO15 en hoger) spelers leveren om de half veld wedstrijden te begeleiden. In overleg met de Jeugd Commissie brengen we daar dit seizoen een kleine verandering in aan. Elke week worden een aantal (bij voorkeur thuis spelende) teams gevraagd een aantal (max 2) scheidsrechters te leveren om de wedstrijden van de JO11 en JO12 te begeleiden. We benaderen daarvoor de coaches / leiders. Uiterlijk de woensdag voor de speelzaterdag vernemen we dan graag wie er komt begeleiden.
Voor de JO13 en hoger proberen we zelf scheidsrechters te vinden. Mocht dat in een extreem geval niet lukken, dan nemen we uiterlijk op vrijdag contact op, waarbij dan de keuze aan de coach / leider is of de wedstrijd afgelasten of dat ze wellicht zelf nog een scheidsrechter kunnen vinden.
Uiteraard is het mogenlijk om uitleg te krijgen over het begleiden van de wedstrijden, en we gaan in het najaar weer een KNVB cursus organiseren. Daar komen we later nog een keer voor in 'de lucht'
Assistent - Scheidsrechters / Grensrechters
Vanaf de O13 wordt er met de buitenspelregel gespeeld. Dat betekent dus dat we vanaf die leeftijd ook werken met Assistenten. Een vriendelijk verzoek hier als het even kan een volwassene voor te organiseren. De kinderen / spelers zelf laten assisteren kan in een uiterst geval, maar heeft niet onze voorkeur.
Wanneer daar behoefte aan is, organiseren we een uitleg avond voor belangstellenden waarbij we ingaan op de taken van de grensrechter.
Wedstrijden verplaatsen
Vanaf dit seizoen hebben we een gezamenlijke organisatiecommissie met de Senioren. De volgende spelregels gelden voor het verplaatsen van een wedstrijd:
Een wedstrijdverplaatsing kan uiterlijk op woensdagavond (na de tweede training in de weeK) aangevraagd worden. Zo hebben we tijd om de verplaatsing te regelen. Als er toch na woensdagavond een wedstrijd verplaatst moet worden, dien je zelf met de tegenstander contact op te nemen voor de verplaatsing. Als je overeenstemming hebt over een alternatieve datum, kun je dit daarna melden bij de organisatiecommissie. Deze zal dit dan verwerken in Sportlink.
Je kunt de organisatiecommissie bereiken via de e-mail: *organisatiecommissie@svgouda.nl*
Digitaal wedstrijdformulier / Wedstrijdzaken
Voor ALLE teams, zowel onderbouw als bovenbouw is het invullen van het Digitaal Wedstrijd Formulier (DWF) *verplicht*. Dat betekent dat je voor de wedstrijd in de wedstrijdzaken app aangeeft welke speler die dag meespelen met het team (en dus ook welke niet). bij de bovenbouw kan het voorkomen dat de scheidsrechter een pascontrole doet, om te kijken of alle spelers die er zijn ook op het DWF staan.
Het invullen van het DWF is belangrijk, omdat de bond op basis van de resultaten nieuwe indelingen maakt. Als de teams niet gevuld zijn, of niet juist, kan het voorkomen dat je voor een volgende ronde te hoog of te laag ingedeeld wordt.
Als je hulp nodig hebt bij het invullen van het DWF, meldt dat dan even bij de organisatiecommissie, dan zorgen we er voor dat we je even kort uitleggen hoe een en ander werkt. Je kunt de wedstrijdzaken app downloaden in de play store van Google of Apple, en je logt in met je KNVB account (zelfde als de voetbal.nl app). Wist je trouwens dat je bijv. ook je opstelling kunt maken in deze app? en ken je de mogelijkheden voor het organiseren van rijders, etc vande voetbal.nl app al? Handige functies die het leven van een coach weer een beetje makkelijker maken!
We kijken uit naar een sportief seizoen met mooie wedstrijden!
De Organisatie Commissie (Cherry, Ivar, Bas, Jan en Nico)
Terug